Kültéri tollaslabda – Szabályok

 

Az AirBadminton szabályi alapjaiban megegyeznek a hagyományos tollaslabda szabályaival, azonban van néhány kivétel mely befolyásolja a jétékosok technikáját, stratégiáját.

AirShuttle-kulteri-tollaslabda-Pályarajz-összehasonlítás-2020

A játék célja, hogy minél több pontot szerezzünk: • az ellenfél játékterén landoló labdával; • rákényszerítsük az ellenfelet, hogy a játéktéren kívülre vagy a hálóba üsse a labdát; • eltaláljuk az ellenfelet a labdáva.

Résztvevők szerint lehet egy az egy ellen (1v1), páros (2v2) és három a három elleni (3v3) felállásban játszani. 3v3 esetén egy játékos kétszer egymás után nem ütheti vissza a labdát, ezáltal növelve a játéktéren való mozgást és a stratégiai lehetőségek számát.

A szerva a játéktér szélén elhelyezett 3m-es szervavonal mögül történik mindkét lábbal a talajon állva. A pálya nincs oldalsó térfelekre osztva, így a szervát bármelyik oldalról bármely oldalra el lehet végezni. A szervának a szemközti játéktér 2m-es holttere (Dead Zone) mögött kell landolnia. A szervát a másik térfélen álló bármely játékos fogadhatja. A szerva során a labda egészének a háló vonala alatt kell maradnia, következésképpen a labdának felfele kell indulnia a szervát védő játékos ütőjéről.

AirShuttle-kulteri-tollaslabda-Pályarajz_Szerva-2020

A javasolt pontozási rendszer szerint a játék 3 nyert szettig tart, szettenként 11 pontig eljutva – ettől természetesen eltérni megegyezés szerint lehetséges. 10-10-es állás esetén rövidítésben 2 pont különbséggel kell nyerni. 12-12-es állás esetén az nyer aki előbb eléri a 13. pontot. A győztes kezdi a következő szett szerváját. Minden szettben a 6. pont első elérésekor térfélcsere következik ugyanúgy mint a szett végén. A szettek végén 120 másodperces, a 6. pontnál 60 másodperces szünetet lehet tartani.